טיפים למעבר דירה

תכינו תוכנית, שבו לרגע אחד וכתבו על דף לבן, חלק וגדול, את מאפייני המשימה. בנו קווים כלליים שמתארים את מעבר הדירה שלכם, מעין תוכנית שכוללת את כל הפרטים שמאפיינים את המבצע. תתחילו בתיאור הבית שבו אתם גרים וממנו אתם עוברים למקום חדש. זה טיפ אחד משלל טיפים למעבר דירה שהכנו במאמר הבא.

הדברים שבדרך כלל שוכחים בזמן מעבר דירה

לכאורה, זה נראה כמו הדבר הכי לא חשוב בזמן מעבר דירה. למה אתם צריכים לתאר ולפרט את מאפייני הדירה שאותה אתם עוזבים? נראה הגיוני שכל ההתעסקות שלכם צריכה להיות מבוססת על הבית החדש שאליו אתם עוברים, ועל כל תהליך ההובלה של הציוד והניקיון של הדירה. אבל הטיפ החשוב ביותר למעבר דירה, זה להתחיל בתיאור מאפייני הבית הנוכחי, זה שממנו אתם עומדים לעבור.

לאחר שתתחילו, מיד תבינו את ההיגיון שבדבר – כל מה שאתם מתארים לגבי הבית הנוכחי, צריך לעבור אתכם לבית החדש (וזו גם הזדמנות מצוינת כדי לחדש ולשדרג).

גז

המנצח הבלתי מעורער בתואר המפוקפק "הדבר שתמיד שוכחים במעבר דירה", הוא ללא ספק הגז. בין אם אתם צורכים גז בדירה דרך חברת גז מסודרת, ובין אם אתם צורכים את הגז דרך בלון גז שעומד בחצר, בזמן מעבר דירה תמיד שוכחים לטפל בנושא של הגז.

קרטונים

איסוף קרטונים זה אמנם לא דבר שתשכחו, אבל זה בהחלט דבר שלא תתכננו נכון. את הקרטונים אוספים מפח מחזור מיוחד שמיועד אך ורק לקרטונים, תוכלו למצוא אחד כזה בחניה האחורית של כל קניון או מרכז מסחרי באזור המגורים שלכם. אבל הדבר שרוב האנשים יתכננו לא נכון, זה ההיערכות לכמות הנגלות שאתם צריכים לעשות כדי לאסוף את כמות הקרטונים הרצויה למעבר הדירה ואת הגדלים השונים שנדרשים לכם כדי לארוז את כל תכולת הבית.

ברגע שתתארו את מאפייני הבית שממנו אתם עוברים, תהיה בפניכם פריסה של הציוד השונה שאתם צריכים לארוז, ולפי הנתונים הללו תוכלו לשער את הגדלים השונים של הקרטונים שעליכם לאסוף, ואת הכמות המשוערת שתספיק לאריזה של כל התכולה.

זמן

קחו בחשבון שאתם תצטרכו לנסוע לפח הקרטונים, זה שמאחורי הקניון, כמה וכמה פעמים. הסיבה הראשונה – זה בגלל שלא יהיה לכם מספיק מקום באוטו כדי לקחת את כמות הקרטונים הנדרשת לביצוע ההובלה של הדירה. והסיבה השנייה – זה בגלל שלא תמיד, כשתגיעו לשם, יהיו קרטונים בנקודת האיסוף של פח המחזור.

היום המומלץ ביותר לאיסוף קרטונים למעבר דירה, זה יום חמישי בצהריים. יום חמישי זה היום שכולם עושים ניקיון של העסק, וזה גם הזמן שמפנים זבל לפחי האשפה וקרטונים לפח המחזור.

אינטרנט

את החיבור של הבית החדש לאינטרנט, והניתוק של הבית הנוכחי, סביר להניח שלא תשכחו. האינטרנט זהו הדבר שאנשים זוכרים הכי טוב בזמן מעבר דירה. אבל אם לא היה פה קאטץ' שצריך לדעת ולהיזהר ממנו, הרי שלא היינו מזכירים את האינטרנט ברשימת הדברים שתמיד שוכחים כשעוברים דירה.

הקאטץ' זו התשתית. אתם יכולים לתאם טכנאי להתקנה של האינטרנט, ביום המעבר שלכם לבית החדש, ואז לגלות שאין תשתית לחיבור קו של בזק או שאין תשתית לפריסה של הוט. לפעמים אתם רק תתקלו במקרים שאין בתוך הבית, או באזורים מסוימים שם, קליטה אלחוטית לטלפון הנייד. ואם תעברו לחברת תקשורת אחרת, תוכלו לקבל שירות מצוין שמבוסס על תשתית תקשורת טובה שנמצאת באזור.

לא תמיד ספקי התקשורת שיהיו טובים לכם בבית הישן, יהיו אלו שטובים לכם בזמן מעבר דירה לבית חדש.

צידנית

אתם תצטרכו לנתק את המקרר באיזשהו שלב, ולאפשר לו להגיע לדירה החדשה כדי להתחבר לחשמל ולהתקרר מחדש. משך הזמן שייקח בין הניתוק, לבין הגעת המצרכים לבית החדש כשהמקרר כבר נפרק מההובלה וחובר לחשמל, יכול להיות כ – 4 שעות. אם אתם עוברים דירה בתקופת החורף, כשקר, המזון שהיה במקרר שלכם יכול לשרוד את השעות הללו, למרות שזה בהחלט לא מומלץ. אם אתם עוברים דירה בתקופת הקיץ, כשחם, המזון שלכם ללא ספק יתקלקל וייזרק לפח.

הפיתרון המומלץ ביותר, כדי להתגבר על בעיה זו – הכינו צידנית מזון של טיולים, או כמה צידניות בגדלים שונים, והשתמשו בהן כדי לאחסן ולהוביל את המזון שלכם לבית החדש. אל תשכחו לקחת כמה בקבוקי מים ולשים במקפיא מבעוד מועד – הצידנית רק משמרת את הטמפרטורה, היא לא מקררת בכוחות עצמה, ולכן אתם צריכים קרח או בקבוקי מים קפואים, שיקררו את תכולת המזון שתאחסנו בצידנית.

עיתונים

תתחילו לאסוף עיתונים, או נייר פצפצים מניילון, כדי שתוכלו לעטוף את כל כלי המטבח השבירים, וכל דבר אחר שעלול להיפגע בזמן האריזה וההובלה של הציוד לבית החדש. ככל שיהיו לכם יותר עיתונים, ככה מלאכת האריזה של הדברים השבירים תהיה קלה ומהירה יותר עבורכם.

מנורות

דבר קטן ונוסף, מהדברים שהכי מעצבן להיזכר ששכחת, זה המנורות. וודאו איזה סוגים של בתי מנורה יש בבית החדש, והכינו לכם כמה מנורות במקום נגיש לשימוש. שימו לב במיוחד למנורות של שביל הכניסה לבית, חדר הכביסה או המקלחת והשירותים, פינת ישיבה בחצר וכדומה..

טיפים למעבר דירה - הובלות קטנות

בזמן מעבר דירה, יש דברים שעדיף וכדאי לכם להוביל בעצמכם באוטו. יש דברים עדינים שכל מכה קטנה עלולה לגרום להם להפסיק לפעול. זה יכול להיות סט קלידים, או אהיל של מנורה. זה יכול להיות מתקן של כלי מטבח, או תמונה עם מסגרת מעץ. יש דברים שכדאי ורצוי שתובילו בעצכם לבד באוטו.

כמו כן, כל הנושא של הובלות קטנות בזמן מעבר דירה כולל בתוכו גם פירוק והרכבה של רהיטים או מדפים בבית. שימו לב – רהיטים שקניתם מאיקאה או מכל חנות שמספקת רהיטים להרכבה עצמית, מסחורה של עץ לא כל כך איכותי, נמצאת בפוטנציאל התפרקות גבוה למשך הזמן של מעבר דירה. את כל הפריטים הללו כדאי שתובילו לבד עם הובלה קטנה שתעשו בעצמכם באוטו.

טיפים למעבר דירה - קניות

נסו לתכנן את כמות המזון ואת הקניות שאתם עושים בסופר, לפי המועד של מעבר הדירה. נסו להגיע למצב שביום מעבר הדירה נגמר לכם כל המזון הקל – חלב, גבינות, ירקות וכדומה. ולאחר מעבר הדירה, תצטרכו ללכת לסופר ולבצע קניה גדולה כדי להשלים את כל החוסרים במטבח של הבית החדש. בכל הנושא של קניות לקראת מעבר דירה, כדאי לשים לב שאתם לא נוטים להוצאות מופרזות ומיותרות על דברים שאינם הכרחיים. בזמן מעבר דירה יש לאנשים נטייה להוציא כסף בצורה לא מבוקרת, ולאחר מכן להיכנס לגירעון תקציבי שלא היה מתוכנן.

הדברת מזיקים

בכל מצב של מעבר דירה, יש יום או כמה ימים שהבית החדש נמצא ריק. נצלו את הזמן הזה כדי לבצע הדברת מזיקים במקום. בגלל שהבית ריק מתכולה, ובגלל שאפשר לתת לו להיות סגור עם חומרי ההדברה ולהתאוורר, זהו הזמן הטוב ביותר לבצע ריסוס לבית נגד מזיקים. ברגע שתחסלו את התשתית שמאפשרת מחיה וקינון של מזיקים בתוך החריצים והסדקים של הבית, המתחם כולו יהיה מוגן ונקי מג'וקים ומזיקים נוספים לאורך זמן.

קחו בחשבון – ברגע שאתם מזמינים שירותי ניקיון לפני מעבר דירה, כמעט כל חברת ניקיון תציע לכם הדברת מזיקים חינם, במסגרת העסקה וללא עלות של תשלום נוסף.

טיפים למעבר דירה

לסיכום כל הטיפים וההמלצות למעבר דירה, אפשר לומר שהדבר הכי חשוב בזמן מעבר דירה זה תכנון מראש. אם תדעו למה אתם צריכים להיערך, תוכלו לבצע פעולות כדי ליישם את הדברים בשטח. אם תתחילו בטיפ הראשון שנתנו לכם, זה שעליו כל התכנון והטיפים למעבר דירה מתבססים – לתאר את מאפייני הבית שממנו אתם עוברים, תוכלו בקלות לפרוש בפניכם תמונת מצב בהירה שכוללת בתוכה את כל המידע שנצרך לכם למעבר הדירה.

אז אם אתם מחפשים מעבר דירה טיפים, זהו הטיפ החשוב ביותר שכדאי לכם לזכור בעת מעבר דירה. קחו דף נייר לבן וחלק, והתחילו לכתוב עליו את כל מרכיבי הבית שממנו אתם עוברים. וכמובן אל תשכחו – תזמינו חברת ניקיון לפני מעבר דירה, זה יעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים, ונקיים.